SZKOLNY KLUB EKONOMICZNY
Cele:
1. Kształtowanie postaw
przedsiębiorczych
2. Rozwijanie zdolności badawczych i analitycznych w kontekście poznawania życia społecznego i gospodarczego kraju
3. Kształtowanie umiejętności poznawania pojęć i zagadnień ekonomicznych poprzez zabawę, gry i symulacje działań ekonomicznych
4. Poznawanie struktur ekonomicznych w najbliższej okolicy
5. Nauka kreatywności poprzez tworzenie własnej prostej struktury przedsiębiorczej
2. Rozwijanie zdolności badawczych i analitycznych w kontekście poznawania życia społecznego i gospodarczego kraju
3. Kształtowanie umiejętności poznawania pojęć i zagadnień ekonomicznych poprzez zabawę, gry i symulacje działań ekonomicznych
4. Poznawanie struktur ekonomicznych w najbliższej okolicy
5. Nauka kreatywności poprzez tworzenie własnej prostej struktury przedsiębiorczej
PLAN PRACY SKE
Część I
1.
Zapoznanie i opracowanie regulaminu
pracy na zajęciach Klubu2. Wprowadzenie najważniejszych pojęć ekonomicznych w kontekście zagadnień praktycznych.
3. Cechy ludzi przedsiębiorczych- przykłady (filmy i prezentacje)
4. Zdolności i cechy charakteru , a postawy przedsiębiorcze.
5. Komunikacja interpersonalna, a zasady pracy zespołowej, umiejętność podejmowania decyzji
6. Zagadnienia i pojęcia związane z gospodarką rynkową.
7. Poznajemy najważniejsze instytucje i formy działalności gospodarczej.
8. Odwiedzamy wybraną firmę w naszej okolicy.
9. Banki jako instytucje finansowe.
10. Jak działa bank? Poznajemy zwoleńskie banki.
11. Pieniądz rządzi ,człowiek nim kieruje.
12. Jak być dobrym finansistą, księgowym, bankowcem. Panele dyskusyjne z ludźmi pracującymi instytucjach finansowych
Część II
1.
Jak zostać biznesmenem? Jak założyć
własną przedsiębiorstwo?2. Tworzymy własną firmę( napisanie projektu firmy; uzyskanie akceptacji, budowa firmy) .
3. Jak być dobrym pracownikiem?